Pyssel

Onsdag = min dag att lämna och hämta barnen till och från dagis och skola. Detta gör att tempot på morgonrutinerna speedas upp ytterligare ett snäpp. Allt måste flyta på! Barnen är jätteduktiga på morgnarna och fixar det mesta själva - en av fördelarna med att de blir äldre :-)

När vi kommer fram till dagis är vi faktiskt där i ganska god tid och Erik vill visa mig pysslet som föräldrarna fick göra på föräldramötet i måndags. Tydligen var det så att de fick "fria händer" att skapa vad de ville och de fick använda allt från silkespapper, glitter, glittrande stenar - ja kanske lättare att säga vad som INTE fanns där... Hur som helst så var det ju Martin som gick på mötet och jag stannade hemma med barnen. Det innebar att det också var Martin som fick pyssla vilket inte är hans grej!
När vi nu kom i morse och Erik sprang in i rummet för att leta efter "pappas pyssel" så kan man väl säga att jag upptäckte direkt vilket som var hans verk. Det utmärkte sig.... fast inte genom att vara det som man stannade upp för att beundra... utan mer det verket som man snabbt tittade på och undrade vad fasiken det skulle föreställa???!!!
Nu ikväll ångrar jag att jag inte hade kameran med mig så att jag kunde lägga in en bild på "verket" men jag lovar att återkomma...
Jag ska i alla fall försöka beskriva det. Ta ett svart papper - sätt två klickar glitterklister - klistra fast ett vikt vitt papper under glitterklumparna - när man viker upp det vita papperet så ser man de geometriska figurerna!!! HALLÅ!!!???
Min första tanke var - "stackars Erik!"
Min andra tanke var - "jaha, man är verkligen gift med en mattelärare ut i fingerspetsarna - inte ens här kunde han låta bli att få in lite - de geometriska figurerna."
Min tredje tanke var - "hur tar Erik detta?"
Men Erik han var hur glad som helst! Överlycklig - för att vara mer exakt... -"Titta, min pappa har gjort ett ansikte!" var hans kommentar...
Ja, se barn...

I eftermiddags var jag en "dålig" mamma och låg mest i soffan och tittade på TV med mina barn. Jag vet att det är då man ska vara pigg och kreativ och påhittig och GÖRA saker tillsammans men idag var ingen sådan dag. Vi satte på TV:n och det slutade med att vi låg och tittade på "Förlossningskliniken". Kanske inte det mest lämpliga programmet men nu blev det så. Erik tappade snart intresset men Ellen blev helt fängslad och hann nog öka på sitt ordförråd med X antal nya ord och begrepp som t.ex. vaginalt, livmoderhals, epidural, sätesbjudning m.m. Hon hann nog vela fram och tillbaka 70 gånger om huruvida hon själv skulle ha barn i framtiden eller ej. Erik konstaterade lugnt att han minsann skulle ha 3 barn och att han alltid skulle bo hemma med mamma & pappa. *ler* Sedan avslutar han med att säga - "för vem ska annars natta mig om kvällarna?"


                                                                  Mys i soffan till Förlossningskliniken...

I kväll har jag varit borta hos Jossan (min kusin som bor tre hus härifrån) och planerat höstens tjemiddag som vi ska hålla i tillsammans. Jag måste också säga att jag är mäkta stolt över henne - hon sprang Berlin maraton i söndags - vilken bedrift!!!

Kramar Pilla

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hejsan! Synd du missade att ta med kameran när pysslet Martin hade gjort visades. Det hade kanske t o m passat på min hemsida under "Det var inte jag".

Kram på dig

Tanja

2008-10-01 @ 22:09:23
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Tina

Hej Pernilla!

Jag kan riktigt se framför mig hur Martins "skapelse" ser ut. Längtar efter

en bild :)Gissa vad jag shoppade i affären

idag? En stor påse Polly!!!

Kram Tina

2008-10-01 @ 22:32:11
Postat av: Anonym

Ja Tina, en påse Polly kan aldrig bli fel! Tror kanske jag ska svänga inom affären idag efter jobbet - då har man ju något att se fram emot :-)



Kram Pernilla

2008-10-02 @ 07:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0