Plötsligt i Vinslöv...

Sitter här framför datorn och käkar min kvällsmat som idag består av en GB sandwich... Har haft en fruktansvärt tajt eftermiddag och nu vill jag bara slappa här framför datorn. Har dock lite svårt att fokusera eftersom Martin sitter och tittar på "Plötsligt i Vinslöv". Nu har det gått ganska långt när de t.o.m. sänder det på TV (Kunskapskanalen). Jag vet att många ser detta som kult men jag måste erkänna att jag har väldigt svårt för denna dokumentär och har aldrig sett hela. Förra gången klarade jag 10 min sen stängde jag av den...  De måste t.o.m. texta programmet eftersom man inte kan höra vad de säger...*suck* Till saken hör att min man kommer från Vinslöv! Men honom kan jag i alla fall förstå när han pratar :-P

Jaja, jag ska i alla fall försöka berätta lite om min dag. Kom från jobbet kl. 15.00 och skulle hämta Ellen 15.15. När jag kom dit var de inte riktigt färdiga med sin aktivitet och därför körde jag och hämtade Erik istället. Idag hade han dock inte samlat några stenar som han hade i fickan utan idag var det äppelkärnor. Jag har kommit underfund med att min son kommer att bli en ma/no -typ precis som jag och Martin. Han älskar allt som har med natur och djur att göra och dessutom är han en fena på att räkna. När han kommer emot mig så visar han kärnorna och säger "-Om 7 år när jag är 12 år då kommer dessa att ha blivit träd." Sen fortsätter han "-Om 14 år då jag är 19 år då har de blivit stora träd!"
Snacka om att vara snabb på huvudräkning!
Ellen kommer nog att bli mer en "språk-typ" och har otroligt lätt för allt som har med språk att göra. Undrar vem hon har det efter? Jag måste erkänna att det inte är min allra starkaste sida - tyvärr. Så med uteslutningsmetoden så innebär ju det att hon måste ha det från Martin - ja, det kan jag väl bjuda på... ;-)

In med barnen i bilen och racerfart till stan för att hämta Ellens beställda gympa-kläder. Prova dem så att de är i rätt storlek och sedan vidare till Kvantum för att handla kaffe och frukt till kvällens föräldramöte. Hektiskt tempo hela vägen och jag känner att jag längtar tills klockan är kväll så att man får gå och lägga sig...*gäsp*
Hem och koka kaffe (två kannor) och hälla det på termos, hjälpa Ellen att klä sig inför fotbollsträningen, duscha och samtidigt gå igenom upplägget för mitt föräldramöte... när tar denna dagen slut?!

Så nu sitter jag alltså här - hemkommen från mitt möte - och ska snart styra stegen mot sängen. Ska bli sååå gött!

Herregud vilket  program - hur kan folk sitta och titta på det överhuvudtaget?! Holger - vad är det för typ?! Och nu är det en som grillar inomhus också!!!! Det börjar brinna!!!Detta är inte klokt!!! Ja, även om Martin är från Vinslöv och gillar att grilla så har jag hittills inte sett några tendenser från honom att han skulle göra det inomhus! *pust*

Kommentarer
Postat av: Tanja

Plötsligt i Vinslöv är en känd dokumentär även för mig. När jag var som mest aktiv så hade vi startplats med luftballongerna bl a i Vinslöv. Det var vid de tillfällena när det var så gott som omöjligt att starta i Kristianstad.

Kram Tanja

2008-10-08 @ 22:49:17
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0