Scannern är fastklistrad...

Slutade jobbet ganska tidigt idag och åkte in till stan för att möta Jossan (kusin). Vi skulle sedan åka och handla till tjejmiddagen på lördag. Hon hämtade mig och sedan bar det av till Maxi - sorry Anders! (Min bror jobbar på Kvantum och tycker att alla livsmedelsinköp som sker på andra ställen = förräderi...)
Eftersom jag inte brukar handla på Maxi så hittar jag inte grejerna så bra där så jag känner mig mest som en svans efter Jossan eller något mähä som hon tvingas ha med sig. Jag förstår att hon också tycker så när hon lite snyggt försöker återberätta hur det är när t.ex. Tomas (hennes man) ska följa med och handla och hon mer eller mindre säger till honom att stanna kvar på en plats medan hon springer och hämtar varorna - då vet hon åtminstone var han är. När hon ber mig att stanna kvar medan hon hämtar vitlöksbröden så förstår jag att hon ser mig som "en Tomas"... Men det är helt OK - hon ska få följa med mig till Kvantum en annan gång så ska jag göra samma sak med henne ;-)

Det hamnade ganska många varor i kundvagnen och jag fick den "stora äran" att scanna in dem efterhand. Detta var en helt ny upplevelse för mig då detta fenomen ännu inte nått Kvantum. Jag ska erkänna att jag inte ens visste hur det fungerade. När vi kom till Maxi så hade Jossan glömt sin plånbok i bilen och fick springa tillbaka. Jag skulle då vara "duktig" och gå in och ta scannern så länge (trodde jag). Jag försökte några gånger med våld att rycka upp scannern från fästena men de satt ju som fastklistrade! Jag fattade ingenting?! Några människor sneglade konstigt på mig medan jag gav mig på nästa scanner istället eftersom jag trodde det var något fel på de första. Det visar ju sig sedan att man är tvungen att dra sitt ICA-kort innan man kan ta en scanner... Larvigt!!! Jag berättade aldrig för Jossan att jag försökt ta scannern innan hon kom in i affären...


                                Fastklistrade?!

Efter Maxi bar det av till Bilprovningen - Jossan skulle besiktiga bilen. Ännu en ny grej för mig - kom på att jag nog aldrig varit där...


                                                                           Jossan - van att besiktiga bilar...

Hem och lasta av alla matvaror och sedan skulle det börjas städas... *pust & stön & stånk* Jag blev trött & matt av bara tanken och valde istället att gå en runda med Basti. Träffade Mac & MIller och Kaxe & Zorro. Kaxe & Zorro är schäfrar och ägs av Tinas syster. Kaxe och Basti är nästan jämngamla och har alltid lekt jättebra med varandra. De leker ganska tufft men det är på lika villkor. När vi träffas vet man att man alltid får hem en trött hund (kan vara bra nu när det vankas städning här hemma)


                                                                       Mac, Basti, Zorro, Miller och Kaxe...

Kram...

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej!

Tur att inte jag var med på Maxi för jag hade nog "lyckats" rycka loss scannern!!

Efter rundan var både jag och hundarna trötta och min kock jobbade länge så om jag inte skulle svälta ihjäl var det bara att bege sig ut i köket och titta. Som tur var funkade det mycket bra med att baka potatis i micron. Precis min nivå av matlagning:)Lagat, ätit och diskat på 25 minuter!

Orkade dessutom att sticka lite på ditt nästa "projekt".

Kram Tina

2008-10-09 @ 21:33:24
Postat av: Jossan

Tja!

Så det var det du gjorde!! Och sa inget!!! Jag trodde inte vi hade "hemlisar" - hur är det med i "vått och torrt"??? Hmmm jag måste komma på en hämnd tills på lördag.... Vad säga om ......- trodde du att jag skulle berätta det - vänta och se.

Har inte "tid" mer - Grey`s kallar!!

Vi ses på löradg.

Och du - tack för trevligt sällskap idag.



P o k hela dan - godnatt!!

2008-10-09 @ 21:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0