Vattenläcka = falskt alarm

Somnade på bussen hem från jobbet idag och satt där och slumrade till och från med musik i öronen. Ibland känns det väldigt skönt att kunna få stoppa in de där små hörlurarna i öronen och stänga ute allt runtomkring sig. Idag var bussen överfull och folk stod packade som sillar. Hade turen att stiga på tidigt och fick därmed en sittplats. Kunde utan några problem sjunka in i "min egen värld" - gott!

Egentligen har det inte hänt så mycket här hemma idag - kan kanske bero på att arbetsdagen varit lång och att jag inte hunnit tillbringa så mycket tid med familjen?
När jag kom hem var det dags för hundrunda och vi fick sällskap av Mac & Miller. Vi kom hem precis då maten dukades fram  på bordet och idag var det fisk på menyn.
Efter maten fick vi dock en pulshöjare... Martin upptäcker att det kommer lite vatten under diskbänken och 3 sekunder senare ligger han på golvet iförd pannlampa och har tagit bort sockeln. Han misstänker vattenläcka och jag ser scenariot framför mig där alla pengar plötsligt får vingar och flyger i väg...:-S
Samtidigt känner jag min man vid det här laget och vet att han gärna och ofta ser det värsta scenariot men med facit i hand så är det nästan aldrig så allvarligt. Vissa kallar det att överreagera och vissa kallar det realistiskt... välj själva...
En sak är säker - han är väldigt duktig på att berätta om dessa scenarior med inlevelse (och ibland ljudeffekter - om man har tur :-)   )
Hur som helst - Martin for runt här hemma, beväpnad med pannlampa, och kollade alla möjliga läckor och kunde tillslut blåsa av varningssignalen - pust! Jag är inte riktigt säker på vad han kom fram till att det var - jag menar orsaken till vattnet på golvet. Kanske hade jag redan slutat lyssna på honom vid detta laget? Jag höll ju på att förbereda barnen för pyjamas och tandborstning och lyssnade inte så koncentrerat på Martins förklaring... men han är ganska van vid det vid detta laget så ni behöver inte tycka synd om honom.


                                     Pannlampan. Martin vägrade ställa upp som modell...

Nu ska jag äta pepparkakor och titta på Sex and the City... kan det bli mycket bättre?


Kommentarer
Postat av: Tanja

Hej gumman!

Du ska vara glad att Martin reagerar iallafall. Hade det varit här hemma så hade det varit Alfons Åberg på hög nivå. Jag ska bara, jag ska bara och sen kanske.

Kram Tanja

2008-10-06 @ 23:06:06
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0