Vad ska vi äta till kvällsmat?

Min privata "taxi" kom och hämtade mig utanför jobbet kl. 17.00 som vi bestämt. Ibland är det skönt att slippa ta bussen och idag var en sådan dag eftersom det på kvällens schema står : "Föräldramöte på dagis". Hade varit ganska tajt att hinna annars... 
Det är dock Martin som ska gå på föräldramötet och jag stannar hemma och passar barnen. Hade i min fantasi föreställt mig några lugna timmar i soffan men min käre man hade andra tankar. Han har upptäckt att om man öppnar vårt kylskåp och säger något så ekar det eftersom det är så gott som tomt förutom några konserver och andra tillbehör. Därför tycker han att jag ska skriva inköpslista tills han kommer hem så att han kan köra och handla då. Får väl vara tacksam att jag slipper köra och handla sen...

Det som är svårt är att komma på vad vi ska äta varje kväll. Vissa kallar det brist på fantasi och det kanske stämmer. Jag ska erkänna att jag är urdålig på att komma på nya maträtter och dessutom är det inte jag som lagar maten här hemma utan det gör vår kock och tillika alltiallo - James ( hans andranamn är Martin :-)   )
Nu fick alltså jag uppdraget att komma på matsedel för den här veckan och jag har redan lyckats fylla 3 dagar- ikväll blir det fil, yoghurt och mackor (eftersom jag är ensam hemma med barnen och James är på föräldramöte), imorgon kan det bli typ köttbullar och makaroner och på onsdag kanske pannkakor. Nej förresten! Imorgon ska ju barnen till farmor & farfar eftersom det är studiedag och då kanske de äter kvällsmat där? *hehe*  Det betyder att det bara är jag och Martin kvar hemma som ska käka något och då kan han säkert "slänga ihop" något lätt som en plätt :-)
Undrar om Martin godkänner min matsedel?! Tror inte det men man måste ju testa...!

Ja, jag vet att jag är en usel på allt det där traditionella och vardagliga som att laga mat, tvätta och städa... Men om man har en James som faktiskt gillar det - varför ska man då tvinga sig själv till det? Jag försöker tänka att jag på något sätt måste ha andra goda sidor - hoppas bara att de märks :-p

Har precis sagt till barnen att här ska röjas undan allt som plockats fram under eftermiddagen när de varit hemma. Om någon kommit in här nu hade de fått se diverse skapelser och pysselfantasier. Bl.a. har de lyckats med bedriften att ställa alla tuschpennorna på högkant på golvet och därmed blockerat utrymmet framför TV:n... 


Hur kan man bara komma på en sådan här idé?!

Hur lyckas man bara komma på en sådan idé???  Härligt crazy!

Ha en fortsatt skön kväll! Har ni några tips på ENKLA - men goda maträtter så skicka en kommentar. Tips tas tacksamt emot  - gärna innan Martin kommer hem  ;-)

Kramar Pilla

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hejsan vännen!

Så kul att du har börjat blogga. Minns du att jag nämnde det för dig när jag gjort min hemsida att det kanske var något för dig med, då sa du nej. Nu sitter du där, hahaha. Du är fast. Jag har lagt den bland favoriter och kommer att följa dig dagligen vilket innebär att du måste skriva varje dag. Fast det får inte hindra oss från att kanske träffas en dag.

Den där Douglas ja. Sover på bordet, det slutar inte där. Idag har jag plockat ner honom därifrån ett tiotal gånger. Han står på bordet för att se bättre ut genom fönstret.

Kram på dig

Tanja

2008-09-29 @ 21:09:43
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Denise

Bulgoggi skulle alltid funka ;)

2008-10-02 @ 00:19:57
Postat av: Pernilla

Ja Denise... varför kom jag inte på Bulgogi?! Alltid gott men vet inte hur man tillagar det. Lova att skicka mig receptet!



Kram Pilla

2008-10-02 @ 07:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0