Söndagkväll

Välkommen till min blogg!
Har funderat på det här en tid nu och äntligen har jag tagit mig i kragen och börjat blogga :-)
Kommer att skriva om allt mellan himmel & jord = sånt som har berört mig på ett eller annat vis. Skriv gärna en kommentar till mig :-)

Hade helst velat sova mig igenom hela helgen men hur fungerar det när man har 2 barn, man, hund, hus och dessutom bestämt med sina kollegor att man ska ta bilen och köra upp till Göteborg?
Fredag eftermiddag - hade lovat Ellen och Erik att vi skulle åka in till badhuset - detta lovade jag förra söndagen då jag kände mig utvilad och pigg - hade glömt att man brukar vara ganska trött fredag em...
Barnen var desto piggare och hade nog kunnat stanna där någon timme till.

Lördag - klockan ringde 06.00 och en timme senare rullade bilen ner från uppfarten. Hämtade upp mina kollegor och började färden mot Göteborg. Målet var Bok- och Biblioteksmässan och sedan lite shopping.
Alla som känner mig vet ju att mitt lokalsinne inte existerar och kanske var det därför jag fick en GPS i Mors dags-present förra året?! Denna hade jag självklart tagit med mig men gömde den lite diskret i ett fack för att inte visa mina kollegor att jag inte ens hittade till Göteborg...
Martin (min man) tycker nog att jag är ganska pinsam som erkänner detta men det bjuder jag på :-)
Jag hittar i alla fall till Hässleholm... sedan är det ju bara ca 25 mil kvar... hur svårt kan det va?

Att köra i storstäder är ju inte heller min grej men det ville jag ju inte heller erkänna så jag höll god min och om jag själv får säga det så gick det ganska bra :-)
När det var dags för hemresan var vi alla ganska trötta i både fötter och huvud och allra helst ville man bara koppla på autopiloten och luta sig bakåt och slumra lite, men tyvärr...
Det var bara att greppa ratten och trycka gaspedalen i botten och hitta ut från Göteborg - helst söderut!
Hemma igen så var jag snabb att krypa ner i sängen och somnade innan jag hunnit räkna det första fåret  ;-)

Söndag - Erik väcker mig 06.30 för att påminna mig om att han måste hinna äta frukost innan hans första tennisträning börjar (kl. 09.00!). Shit vad trött jag var! Vet inte ens om jag svarade honom eller om jag bara vände ryggen till. Tror kanske lite mer på det sistnämnda...
Hur som helst så blev tennisträningen succé och Erik älskade det! Nedräkningen har redan börjat till nästa söndag...

Åker ut till Lotta för att gå i skogen med henne. Egentligen hade jag helst velat ligga i soffan och titta på Sex and the City...
Lotta föreslår 2 timmars rundan och jag försöker lite snyggt att avstyra det men tydligen går inte signalerna fram för det blir den lååååånga rundan. Basti ( vår hund) blir däremot överlycklig och visar att han har mycket spring i benen. Det blev en härlig men svettig och stundvis blåsig runda. Lotta invigde sin nya jacka som ska "andas" och jag konstaterar snabbt att jag också vill ha en sådan. Blir som en liten bebis och tänker "- Jag vill oxå ha..."
Jag hade lyckats pälsa på mig tre långärmade och tjocka tröjor (vet inte riktigt hur jag tänkte när jag klädde mig?!) och jag kan lugnt konstatera att de INTE "andades" och en efter en åkte de av.

När jag körde hem från Lotta & Ola körde jag inom Intersport och vad hittade jag väl där om inte en precis sådan jacka jag ville ha med tillhörande byxor dessutom!!! Här vill jag gära tro på ödet och nu var det bara min man som skulle övertalas att tro på samma öde...
30 minuter senare var de mina!

Resten av eftermiddagen har jag tillbringat i soffan... det är min uppladdning inför kommande arbetsvecka.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du var en förträfflig chaufför i Göteborg! Lugn och sansad och vi behövde väl inte vända en enda gång!? Jag som inte behövde shoppa i lördags fortsatte i söndags... Dyrt! Nästa helg ska jag tillbringa i soffan!!!!!

2008-09-29 @ 09:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0