Använder du stegräknare?

Har försökt börja mitt "nya" liv sedan två dagar tillbaka..... började alltså igår *hehe*
Än så länge går det ganska skapligt med tanke på att målet var att inte gå omkring med något som innehåller 90% socker i munnen var 5:e minut.....!

Förra gången jag skulle börja mitt "nya" liv så varade det ganska exakt i en vecka....... kanske blir det rekord den här gången....?

För att lägga ribban för mig själv så har jag dessutom tagit på mig stegräknaren och ikväll landar den på 21634 steg. Det är väl ganska OK? Ja... jag tar ju iofs inte så stora steg men det blev i alla fall drygt 1,5 mil.

Fler som använder stegräknare?

Kommentarer
Postat av: M

Japp, den används varje dag!

Men jag kan säga att jag är överlycklig om jag snittar 10.000 steg på en vecka!

Sockret - du kanske skulle testa någon GI-variant? Jag märker jättestor skillnad på att sötsuget minskas radikalt när jag avstår/äter mindre kolhydrater.

LYCKA TILL!!

2009-04-16 @ 07:45:46
Postat av: Josefine

Jag använder stegräknare, men jag måste skaffa en ny för min har gått i sönder.

Det blir ju många steg för dig eftersom du går långa rundor med Basti. Jag lääängtar tills Bozze kan gå längre rundor. Angående sockret, jag är precis i samma sits. Förmiddagarna är inga problem det är eftermiddagarna och kvällarna som suget sätter in. Kanske skulle inspireras av dig.... men man "får" väl äta lite sötsaker på helgen iallafall? ;)

2009-04-16 @ 10:23:49
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Pilla

Ja,jag håller med dig Josefine. På dagarna när man är på jobbet eller är sysselsatt med sina barn eller hund - då är det inga problem. Kruxet kommer så fort barnen gått och lagt sig och min "egentid" startar tillsammans med datorn eller TV:n. Automatiskt kommer suget! suck

Självklart måste vi unna oss godsaker då och då - påskmusten har jag inte tagit bort - det är livskvalité för mig :-) hahaha

2009-04-16 @ 10:38:16
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Tanja

Min stegräknare har gått sönder :-). Hade jag haft någon hade jag nog bara haft dåligt samvete om hur lat jag är. Ska sanningen fram så letar jag efter en ny som är bra.

Jag försöker börja ett nytt liv var och varannan dag. Jag behöver någon som kan stötta mig och ev köra samma program som jag gör.

Kram

2009-04-16 @ 11:26:05
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Josefine

Ups! Kom på mig själv, har Ellen berättat att vi åt varsin glass när hon var här i eftermiddags? Kom på mig själv när jag satt där och gluffsade på den smaskiga Dumle glassen.....nya tag from nu....fast imorgon är det ju Fredag.....;)

2009-04-16 @ 19:08:26
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Helena Johansson

Stegräknare skippade jag när jag märkte hur lätt det blev ett steg till... när man satt ner:-) Jag kör på minuter istället, rask takt i ca 45 min, det är inte lätt att hitta rundor som tar så lång tid! Fast hundarna gillar det:-) Läste i nån bilaga till nån av kvällstidningarna hur man gick ner 4 kg på 4 veckor bara genom att promenera, verkade väldigt vettigt och de hade veckoprogram hur det skulle se ut:-) Jag kör på det! Fast jag har ju levt GI ett bra tag nu också, så jag tänkte köra lite hårdare där med(har ju slarvat lite de sista månaderna)

2009-04-16 @ 19:36:24
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Pilla

Har testat GI men konstaterade att det inte var en metod för mig. Jag är alldeles för kär i min pasta och potatis ;)

Viktväktarna är väl egentligen det som funkat bäst för mig men den här gången kör jag alltså en egenkomponerad metod hehe

Jag utvärderar efter en vecka..... om inte vågen visar något minus då skiter jag i det och får väl ta mig en funderare på vad jag då ska hitta på. Ja, jag vet.... i vissa fall har jag inget tålamod alls!

2009-04-16 @ 19:48:18
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0