Är det dags?

Nu är det nog dags att ta tag i det där projektet som jag så länge skjutit på - nya glasögon. Jag har väl mer eller mindre låtsats att allt är som det alltid varit med min syn... jag menar... jag är 35 år... när fasiken har försämringen av synen nått sin botten?! Ska man alltid behöva få sämre syn genom hela sitt liv?! Trodde kanske att det var som med mycket annat ... att det accelererade vid en viss period men att det sedan avtog och till sist stannade upp vid en viss ålder. Men med min syn verkar det vara så att den hela tiden försämras..... :-(

Har märkt en markant förändring när det gäller skillnader i kontraster. T.ex. när jag ska titta mot en person som sitter mot ett fönster. Om det är väldigt ljust ute så har jag väldigt svårt för att fokusera den personen. Jag kommer på mig själv att jag kisar eller måste titta bort. Så har det aldrig varit förut.

Nu fick jag ett erbjudande i brevlådan om att få ett par solglasögon med styrka om jag köpte ett par nya glasögon. Det hade varit perfekt! Kanske dags att slå till?

"Problemet" är alltid att välja nya bågar. Jag ser ju inte hur jag själv ser ut i dem!!!
I affären står jag och trycker näsan mot deras speglar för att få en liten hum om hur jag ser ut. Folk som ser mig undrar väl vad jag håller på med....!
De sista gångerna har jag dock tagit kort på mig själv här hemma (när jag lånat hem bågar) med digitalkameran och då kan jag ju se bättre :-)

Kommer ni ihåg min glasögonkavalkad? *hahaha*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0