Köra utan olja....vaddå då?!

Det föll på min lott att lämna barnen i Gringelstad i morse hos Anders & Annika. Usch, man är inte van vid att behöva stiga upp så tidigt men vi höll tidsschemat och 07.15 satt vi i bilen för att köra dit.
Vad händer då?! Jo....oljelampan börjar lysa och det piper någonstans ifrån! Eehhh.... det här har vi inte tid med!!! Stressad och irriterad ringer jag till Martin och undrar vad jag ska göra. Svar: fylla på olja.
Hrrmmm.... jag?! Jag vet ju för fanken knappt hur man öppnar motorhuven!!! Vad är det värsta som kan hända, funderar jag (alltså om jag bara ignorerar pipet och oljelampan och bara kör....)? Det måste ju ha funnits fler i världen som ignorerat sådana saker....eller?

Sagt och gjort - jag kör ut till Anders. Martin har tydligen redan hunnit ringa dit och förvarna honom om att en "morgontrött-irriterad-stressad-och-ickebilkunnig" storasyster är på väg ut till honom. Med andra ord möter han oss när vi parkerar bilen och hjälper mig att fixa till det. Thank you!!!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Du är bara för go. I eftermiddags startade inte min scooter. Helt frustrerad, ringde till Jimi, Vad ska jag göra? Har du något annat knep för att få igång den? Nä, ta bilen så tittar jag på den ikväll. Bilen? Gud vad trist när man har en rosa scooter. Men bilen fick det bli. Är scootern fixad? Nej, orkade inte var svaret.

Kram

2009-08-13 @ 21:40:17
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0