Liseberg

Liseberg.
Det säger väl sig själv vad vi gjorde där. Karusell efter karusell åktes och åkbanden användes ganska flitigt. Jag måste erkänna att jag höll mig mest på marken och stod för fotograferandet. Karuseller har en förmåga att göra mig åksjuk och illamående nuförtiden. Annat var det förr....... då var man värsta karusellåkaren! :-)

Erik är i grund och botten en liten, liten fegis och behöver själv upptäcka att vissa åkattraktioner faktiskt inte är så "farliga". Visserligen var det en del karuseller där man inte riktigt kunde urskilja på hans minspel om han ville skratta eller gråta. Men det blev skratt..... :-)  Modet steg allt eftersom tiden gick och i slutet av kvällen var han den som var mest "på" om att får åka mer.

Även Alfred har nu gjort sin Lisebergsdebut och det mjukstartades med små koppar som sakta snurrade runt och avslutades med kaffekopparna som snurrade runt som galningar och for fram i en ganska hög fart. Jag mådde illa bara jag stod och tittade på. :-(
Han kommer i alla fall att bli karusellkung! :-) Han kiknade av skratt och ville bara åka mer och mer hela tiden.

Ungefär klockan 21 körde vi från parkeringsplatsen och förväntar oss vara hemma strax efter midnatt.
Bilder kommer senare med tanke på att jag nog måste "fixa till" en del av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0