Min svamprunda

Jag fantiserar om en svamprunda i skogen imorgon där jag kommer hem med en full korg med solgula kantareller (de enda svamparna jag känner igen....förutom flugsvamp då såklart ;-)  )
Solen skiner, jag är på kanonhumör och går omkring med ett stort leende, överallt lyser det gult på marken och jag behöver inte anstränga mig för att fylla korgen. Ohyra som fästingar och annat onödigt existerar inte och tillslut lägger jag mig ner i det höga gräser (där finns inga insekter eller spindlar....) och slumrar i solskenet....... *ååhhhh*

Ska bli mycket spännande att se vad verkligheten bjuder på.
Regn, dåligt humör pga läckande regnkläder och blöta strumpor, inte tillstymmelse till något gult på marken, upptäcker typ 6 fästingar på kroppen när jag kommer hem och som pricken över i:et så har jag ingen svampkorg utan det slutar säkert med att jag får ta en av Bastis bajspåsar (oanvänd då såklart)......



Kommentarer
Postat av: Chattis

Plockade 10 kg av "skogens guld" i fredax.Hoppas du har lika tur. Skogens fauna o djurliv gjorde sig påmind!!

2009-08-15 @ 22:21:03
Postat av: Tanja

Det är inte lönt att försöka hitta kantareller i skogen. Jag har som mest hittat 4 st och det är utspritt på 37 år. ICA hade en hel låda så dit vände jag mig. Jag råder dig att göra det samma så blir man inte så besviken.

Kram

2009-08-16 @ 20:59:05
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0