Skrumpna fötter

Idag var det idrottsdag och jag var ute i det blöta gräset och förberedde de olika stationerna i morse. Detta resulterade naturligtvis i blöta strumpor och skor. Inte världens mysigaste att klampa runt med en hel dag men det fanns liksom aldrig något bra tillfälle att lufta tårna. De fick helt enkelt stanna där inne i det fuktiga.

Nu i eftermiddags kom jag att tänka på ett överlevnadsprogram som jag såg på TV för några månader sedan. Han den där Mr Macho-killen han berättade att om det var något man skulle vara rädd om så var det sina fötter. Blev de blöta så skulle de vädras så fort som möjligt annars kunde det bli allt möjligt på de där fossingarna.
OK, visserligen befann han sig i tropiskt klimat men idag har det ju varit riktigt varmt här hemma, eller hur?
Martin han bara tittade dumt på mig när jag frågade honom om han trodde det fanns någon risk att mina fötter hade börjat skrumpna nu när de varit instängda hela dagen i den blöta strumpan och skon. Det var en helt rak och från hjärtat kommande fråga men tydligen fick den en pucko-stämpel på sig!
Jag bara undrade ju.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0