Jag kan se ljuset i tunneln......

Man kan börja skymta slutet av tunneln...eller ska man säga "ljuset"? ;-)
Husprojektet (fasaden) går mot sitt slut och vi kan nu lugnt konstatera att man lätt blir tidsoptimist när man befinner sig i juni månad och ska uppskatta hur lång tid olika saker kommer att ta..... *hrrmmm*
Det som vi (OK, JAG) trodde skulle ta några veckor, tog med facit i hand hela sommaren. Men då har jag också världens mest petiga och noggranna man/husfixare.

På fredag kommer svärfar hit och ska hjälpa till att byta vindskenorna och jag har inte riktigt kommit på vart jagska ta vägen. Att "stå ut" med en pedant kan jag väl överleva men att ha två pedanter här hemma vet i fasiken om jag klarar av! *pust*

Stenläggningen har också påbörjats och kommer att fortsätta under morgondagen (med paus för Martins golfrunda). Vi kommer att få köra några rundor med släpet eftersom de väger en del kilon......
Har upptäckt att stenarna är allra snyggast när de är blöta - då är de sådär riktigt mörka men man kan ju inte gå där och vattna stenar titt som tätt *skratt*
Jag skojade med Martin om att vi borde uppfinna någon sorts sprinklersystem som blötte ner stenarna med jämna mellanrum *hahaha* :-)


Våra stenar i "torrt" tillstånd......


.... och nyvattnade *skratt*

Okej.... man kanske inte ser så stor skillnad här på korten men i VERKLIGHETEN  så är skillnaden större :-)

Kommentarer
Postat av: Tanja

Du hade gärna fått komma hem och hälsa på mig men tyvärr är jag i Ronneby. Hoppas du lyckas komma på något roligt att göra. Titta på två pedanter som håller på med saker i timmar som det skulle ta ½ för en annan. Jag har samma problem här hemma ;-)

2009-08-05 @ 18:23:59
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Helena Johansson

Vi var också tidoptimister när det gällde vårt husmålningsprojekt... Vi var nästan helt färdiga vecka 27 och tänkte att vi fixar ju detta innan semestern! Tyvärr tog färgen till knutarna slut och vi skulle få en ny spann.... inte så lätt som det låter..Målarsnubbens maskin hade pajat när han gjorde den färgen men han hade antecknat vad han hade i. Tyvärr hjälpte det inte.. färgen han kom hit med var inte det minsta lik!! och nu börjar semestern ta slut!! Förhoppningsvis har han fått fram rätt färg denna veckan...

2009-08-05 @ 20:52:39
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Josefine

Ja du här har det ju oxå tagit tid....suck



Var det inte då vi skulle sitta på vår altan och titta på med varsit glas vin ; )

2009-08-05 @ 23:36:44
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Pilla

Ett glas vin på altanen är ju aldrig fel ;)

Tycker vi ska försöka hinna med det innan sommaren är slut oavsett om husprojekten kan kallas klara eller ej!

2009-08-05 @ 23:50:36
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Josefine

ABSOLUT : )

2009-08-06 @ 00:00:01
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0