Kantareller

Mmmmm........ mmmmm....... åh, vad mumsigt!!!
Sitter här på kvällskvisten och har slagit till med en kvällsmacka. Inte vilken kvällsmacka som helst utan två stycken med smörstekta kantareller! :-) Helt underbart gott!

Det blev alltså en svamprunda i skogen idag efter att ha upptäckt att solen faktiskt tänkte stanna framme (då behövde jag i alla fall inte bli irriterad pga blöta kläder). Körde inom pappa & Ingrid och de var pigga på att följa med så det var bara hem och byta om till "svampplockarkläder" - dvs långärmade/benade plagg så att inga äckliga fästingar skulle kunna bita sig fast på oss.

Vi körde ut i skogen och det dröjde inte länge förrän vi hittade dessa små guldklimpar. Vi plockade och plockade och jag började faktiskt inse att min svampplockarmardröm inte skulle besannas utan det lutade faktiskt snarare mot min drömrunda (se föregående inlägg).
Erik tyckte vi var tråkiga och enkelspåriga som bara plockade de gula svamparna så han tog en egen påse och plockade alla svampar han kunde hitta....stora som små och i alla möjliga nyanser och färger :-)

Det blev verkligen en jättemysig eftermiddag i skogen och nu njuter jag av skatterna vi hittade. (Ibland är det tur att vara den ende i familjen som gillar svamp *ler*)






Fler kantareller?




Till kvällsmackorna :-)

Kommentarer
Postat av: Chattis

Grattis Grattis o inga läskiga djur hittade dig?

2009-08-17 @ 11:21:12
Postat av: Pilla

Tack! Inga 10 kg men det räckte gott och väl till mina kvällsmackor + en burk til min syster :-)



Inga läskiga småkryphär inte ;-)

2009-08-17 @ 20:18:45
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0