Mot Göteborg

Nu ligger jag här i våningssängen på Göteborgs vandrarhem och jag måste faktiskt säga att det är ett otroligt fint och fräscht vandrarhem. Vi checkade in för ca en timme sedan och har nu hunnit "bo in oss" lite :-)

Planerna var ju från början att gå på Liseberg idag men efter väderleksrapporten så vände vi på färdschemat och tog Ullared idag stället.
Vi hade trott att vi skulle kunna stanna någonstans på vägen och ha picknick och äta frukost tillsammans men vi insåg att det nog inte skulle kunna funka med tanke på ösregnet. Därför blev det picknick hemma vid vårt köksbord innan vi åkte.



På vägen till Ullared stannade vi naturligtvis i Örkelljunga på Gotteboet :-)  Vi var ju tvungna att fylla på godisförrådet så att vi skulle klara hela bilfärden.





När vi närmade oss Ullared förstod vi att vi inte var ensamma om att besöka stället!
Fruktansvärt mycket folk och vi tvingades stå i kö i ösregn för att komma in!!! Det tog väl ca 30 minuter för kön att ringla sig fram till entren. Väl där inne körde jag min "armbåga-dig-fram-taktik" och den var man nog så illa tvungen att använda om man överhuvudtaget skulle kunna komma någon vart.




Nöjda med sina inköp.


Lite kaffe innan vi fortsätter vidare mot Göteborg :-)

Vandrarhemmet såg inte mycket ut för världen på utsidan men var överraskande fräscht och fint när vi väl kom in. Jättenära till Liseberg som vi ska besöka imorgon.
Nu håller vi tummarna för att regnet ska ha vandrat vidare och att solen skiner på oss här imorgon. :-)


Lite bus i sängen innan det är dags att sova.


Nintendo-freaket!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hoppas ni får en kul dag på Liseberg. Vi satt själv och pratade om det igår men jag tror inte att jag får dagarna att räcka till.

Kram

2009-08-04 @ 10:31:01
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0