Min natt

Tänkte att jag skulle berätta om min "fantastiska" fredagskväll som började så bra med ett glas vin och en god middag. Den följdes sedan av att familjen samlades  soffan och jag gled längre och längre ner....vilket naturligtvis resulterade i att jag somnade! *suck*
Ja, så social var jag! Försökte verkligen på alla sätt och vis att hålla ögonen öppna men utan större framgång.

Både jag och Martin var ganska trötta igår så vi la oss ganska tidigt (jfr med sommarlovstiderna).
Vaknade med ett ryck några timmar senare av ett typiskt, karaktäristiskt ljud - Bastis ulkande! *örk*
Det är väldigt märkligt....jag kan sova som en stock och inte höra andra ljud (som jag kanske borde vakna av) men när hundskrället ska kräkas då kan de ljuden tränga in bland de djupaste drömmarna.

Ja, ni kan väl se scenariot framför er...... som vanligt försöker jag orientera mig i mörkret utan glasögon och utan framgång försöker jag få liv i Martin. Det resulterar i att Basti hinner kräkas på govet och när jag stiger upp är jag bara några centimeter från att sätta foten i ytterligare en kräkhög!

Torka spyor mitt i natten tillhör inte min favoritsysselsättning precis..... :-(

Gav honom lite vatten att dricka och sen sänkte sig mörkret över oss igen *zzzzz*........... tills vi 10 minuter senare vaknar av att vi har en hund som kaskadkräker upp vattnet han druckit! *suck x2*
Men va f_n?!!
Upp och torka golvet igen...... (ja, alltså jag torkade inte. Det var Martin som fick göra det båda gångerna men jag stod som moraliskt stöd bredvid och tittade på *hehe*)

Äntligen lite "nattaro". Jag tror väl att jag hann sova i 15 minuter åtminstone innan jag vaknar igen av att Erik skriker inifrån sitt rum att han har näsblod..... *suck*
Upp och torka blod och när det väl slutat och jag ska komma till ro igen överväger jag ärligt om jag ska sova med glasögonen på. Det underlättar ju nätter som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0