Barbie med kort hår

Såg att Barbie (nej Jessica - det är inte den du tror det är! ;-)    ) fyllde 50 år igår. Tja, det kan man ju inte se på henne *ler*

Många av oss har väl lekt med Babie - så även jag - och vi hann samla på oss ganska många med diverse tillhörande kläder. Hemma brukde det vara så att jag lekte och Lotta & Anders satt och tittade på. Hur kul kan det ha varit egentligen?

Även Ellen gillar ju Barbie men det går dock upp & ner som en berg-o-dalbana. Vissa perider kan hon leka mycket med dem och andra perioder ligger de bara där nerpackade i hörnet och samlar damm......

En period hade hon inga Barbiedockor att leka med eftersom jag beslagtagit dem! Drastisk åtgärd för drastisk handling!

Ellen som aldrig har varit i någon särskild trotsperiod fick ett smärre ryck för X antal år sedan och jag upptäckte att det låg en massa ljusa hårstån på hennes golv. Jag plockade upp dem men fick onda aningar....
Vet inte vad det var - kalla det intuition om ni vill - men jag kollade i papperskorgen - och vad hittar man väl där?! Jo, en hel tuss!
Tittar lite extra på hennes Barbiedockor och upptäcker att den ena har betydligt kortare hår jfr med de andra. Vad jag kunde minnas så såg den inte ut så när den inhandlades.
Jodå - Ellen hade lekt frisör men nog kommit på att det inte var en sån där jättebra grej.

Jag packade ner allihop i en stor kasse och beslagtog dem i någon månad.......!


Kommentarer
Postat av: Fröken Fifi

Tack tack, vilken snäll kommentar.

Det jag håller på att skriva är en roman. Det är mycket Romeo & Julia-stuk, en relation som inte borde finnas. Men som sagt jag vet inte om jag ska fortsätta på den just nu, kanske i framtiden. Vi får se :)

2009-02-06 @ 10:55:28
URL: http://philahzophee.webblogg.se/
Postat av: Tanja

Ahh, nej. Att förstöra Barbies hår är tabu så jag förstår att du la beslag på dom. Barbie är helig för mig, som du vet :-)

kram

2009-02-06 @ 20:16:13
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0