Kuckelimuckmedicin

Erik har suttit en stund i mitt knä - eller suttit var väl att ta i - snarare hängt som en urkramad disktrasa......
Han är som en het kamin och fryser som en isbjörn ;-)

Dessutom har han ont i huvudet och detta fenomen är nytt för honom. Han är väldigt förundrad över hur och varför han har ont där.
Ont, för honom, är när man slagit sig någonstans.

"- Mamma, jag har så ont i huvudet! Har du slagit mig där när jag sov?!"

Lilla plutten! *suck*

Hällde i honom Alvedon eftersom febertermometern nu är ganska nära 40°C och efteråt blev det ytterligare lite medicin - Kuckelimuckmedicin! :-)
Ni vet - sån som Karlsson på taket äter.... *ler*

I detta fallet var det en blandning av salta pinnar, lite choklad och en Dumlekola.....
Blanka, dimmiga ögon sken upp för ett kort ögonblick.....


Kommentarer
Postat av: Stina

Usch stackars liten... inte alls roligt när småbarn är sjuka!

2009-02-03 @ 12:14:25
URL: http://byztina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0