Några tips på mitt I-lands problem?

Tredje dagen i rad med helt underbart väder! :-) Frågan är hur länge det håller i sig?!
Skulle inte alls förvåna mig om det blir skitkasst väder imorgon bara för att jag skriver om det ........

Hundrundorna blir lite extra långa bara för att man vill passa på att njuta av solen. När man går där - omgiven av snö - så blir ljuset så fruktansvärt starkt! Man hade behövt solglasögon men det funkar inte för mig eftersom jag har vanliga glasögon. Skittrist! :-( 
Vad blir alternativet till oss glasögonanvändare? Tja - skidglasögon?!
Mmmm.... förmodligen! Very nice att komma gående där med värsta skidbrillsen......

När jag tänker på sådana där solglas man kan fästa utanpå sina vanliga glasögon så ser jag framför mig den gamla modellen där man fäster dem i överkanten och sedan kan "vika upp" dem om man vill kunna se i vanligt dagsljus en stund.......
Sådana kommer jag ALDRIG att ta på mig!!!

Linser, kanske en del tänker? Ja, det har jag testat men det funkade inte med mina smala ögon. I alla fall inte då..... men man borde kanske göra ett nytt försök?

När jag var i Korea i somras så fanns det knappt några med glasögon alls. Där hade alla linser. Glasögon var något "fult" och man bar t.ex. aldrig det vid en anställningsintervju....... *skak på huvudet*

Då kan ni tänka er vad de tyckte om mig..... glasögon och solbränd........ ful och fattig (solbränd var ju lika med att man var tvungen att vara utomhus och jobba vilket innebar att man inte hade det så bra ställt rent ekonomiskt)

Några tips på mitt I-lands problem? ;-)


Kommentarer
Postat av: Maria

God morgon. Om nu alla i Korea kunde ha linser låter det ju skumt om inte du kan ha det? Eller hur? Testa igen hos ngn optiker. Annars glas som tonar sig automatiskt? Ha en skön mån! Kram M

2009-02-16 @ 07:49:01
Postat av: M

Kan rekommendera glas som tonar sig. Har detta som i mina extra glasögon som jag mer använder som solglasögon, men kan alltså ha dom som vanliga glasögon också när andan faller på.

Fick dock höra när jag pratade runt innan jag skaffade dom att det var hög tantavarning på detta, men optikerna hävdade BESTÄMT att det var mer tantvarning på clips!

Men jag har ju dessutom linser och det tycker jag du ska testa igen också!

2009-02-16 @ 08:06:26
Postat av: Pernilla

Ja, jag måste erkänna att jag tycker att tonade glas ger ganska många tantpoäng.

Ska testa linser igen. Måste fråga Hee Sun i Korea om de har en mindre variant?

2009-02-16 @ 08:20:36
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0