Skulle ju inte skriva om jobbet....

2 inlägg igår..... det är nästan så att jag själv häpnar.... bara 2 inlägg!
Jag ska erkänna att jag slocknade väldigt tidigt i går kväll. Frös och var skittrött och hade flera lager med kläder + två täcken och en fleecefilt på mig. Somnade inne hos Erik men förflyttade mig sedan in till min säng och sjönk i dvala där. I morse kände jag mig faktiskt riktigt utvilad.... och det varade tills i eftermiddags.

Jag vet att jag inte ska skriva något om jobbet här på bloggen - detta ska vara min ventil utåt om alla andra saker som händer i min vardag.... men i eftermiddags var jag såååååå fruktansvärt trött på allt som hade med jobbet att göra (förutom mina kollegor såklart :-)   ).
Det kan väl inte vara sunt att man blir så trött och energifattig efter sitt jobb att man inte orkar med sina egna barn eller sin familj.

Imorse var det helt vitt när vi vaknade och Ellen & Erik var överlyckliga efter denna efterlängtade snö.
På jobbet idag (när jag fortfarande var ganska pigg) planerade jag att ta med mig Ellen & Erik till vår stora pulkabacke här i området efter att jag hämtat dem på fritids och dagis. Men när det börjar närma sig så är jag så fruktansvärt orkeslös. Jag får verkligen anstränga mig och ta mig i kragen för att ta fram pulkorna. Det hade varit så enkelt att bara stanna hemma, vara inomhus och låta barnen glo på TV eller nåt.....
Men, nej minsann! Vi ska ut!
Barnen blir jätteglada och jag ångrar inte en sekund att jag tvingat mig till detta. Men jag känner att jag orkar inte vara den där glada mamman som jag vet att jag egentligen är och kan vara. Är bara så trött.....
Hur länge orkar man ha det så här?


Kommentarer
Postat av: jessica

man ska inte behöva orka, det vet du. Byt jobb. Det finns positiva arbetsplatser där man får energi...

kram , jag tänker på dig

2009-02-11 @ 20:42:37
Postat av: M

Håller med Jessica!

Du och ingen annan heller ska behöva orka.

Försök byta jobb och börja snart - bara av de får du förhoppningvis lite extra energi av att vara på väg.

VARM STÖDKRAM

2009-02-11 @ 21:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0