9.0 i feber

Ja, så blev det då att båda barnen var hemma idag.
Ellen går fortfarande runt här och har rethosta och är väl inte på sitt allra piggaste humör och Erik har haft en vild natt med snor och annat skojsigt...... *suck*
I morgon siktar vi dock på att kunna gå till jobbet båda två - vi får väl se hur de mår i morgon bitti.

Var på utbildning hela förmiddagen och ringde hem för att kolla läget. Erik svarade.

"- Hej det är Erik!"
"- Hej Erik, det är mamma. Hur är det med dig?"
"- Amen mamma, jag har faktiskt inte tid att prata med dig nu för jag spelar bilspelet på datorn och jag är mitt i ett lopp! Du stör mig!"
"- Ööhhh......! Jaha, då mår du alltså bättre?"
"- Men mamma!"
"- Okej, kan jag få prata med pappa då?"
"- Han är ute med Basti  - du får prata med Ellen!"
Jag hinner inte reagera innan jag hör Ellens röst i luren....
"- Hej , det är Ellen!"
"- Hej  det är mamma. Hur är det med dig?"
"- Jo.... lite bättre."
"- Mhmm..... har du någon feber?"
"- Nej, jag hade bara 9.0."
"- ???????"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0