Projektdag

Tänkte att denna dagen skulle bli min "projektdag", d.v.s då jag tog tag i alla de saker jag hela tiden skjuter upp. Så jag var ganska laddad i förmiddags när jag vaknade och hade bestämt mig för vad jag skulle hinna med.

1. Plugga! På tisdag är det dags att gå ringsekreterarkursen igen och snart är det prov. Jag måste verkligen anstränga mig en nivå till för att överhuvudtaget ha en liten, liten möjlighet till att klara provet.

2. Tvätta min dunjacka som i stort sett kan stå av sig själv så skitig den är! ÖRK!

3. Klippa till en stor fäll till bagageutrymmet i bilen så att det inte blir så himla skitigt varenda gång man fraktar hundar där. Särskilt denna årstiden då det oftast är blött och skitigt ute!

Ja, det var väl i stort sett detta jag hade tänkt mig att hinna med.....
Men...... alltså plugga är ju inte så himla kul...... och tvätta... tja, jag har inte ens använt den nya tvättmaskinen någongång så jag vet faktiskt inte hur den fungerar!

Martin ställde sig demonstrativt bredvid mig när jag stoppade in jackan och jag kunde läsa hans tankar som en öppen bok....typ
"- Ha, få se nu om hon vet vilka knappar hon ska trycka på!"

Naturligtvis hade jag inte en aning!
Hittade en symbol som visade en fjäder och hann tro i en bråkdels sekund att det kanske betydde DUN...... men det visade sig att det betydde FINTVÄTT. Varför har man en fjäder till det?!

Martin mådde som en prins när han fick demonstrera och visa mig var alla knappar fanns. Tj, det kan jag väl bjuda på en söndag som denna ;-) *ler*

Jag strök PLUGGA från min lista och åkte hem till Tina istället för allmän tasstrimning. Vi låg där på golvet och klippte tassar till vänster och höger - trevligare än att plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0