Vår bil är hos "farbror doktorn"

Vår bil befinner sig också hos "farbror doktorn" och är inlagd hela helgen.
Vi fick en tid uppe på Vä Bil och min uppgift var att lämna in bilen där.
Körde upp bilen i god tid och killen bakom disken lovade att ringa så fort de visste något mer. Jag promenerade hem och hann väl ganska exakt innanför ytterdörren när han ringer på mobilen och säger att de är klara.......
"- Vattenpumpen är sönder" ...... det säger mig egentligen inte så mycket.
"- Det kommer att bli ganska dyrt!" ........ DET säger mig dock mycket!!!

Jag börjar se alla 1000-lappar få vingar och flyga iväg och undrar hur mycket "ganska mycket" är för killen bakom disken...... några tusenlappar?....... 10000?........ 15000?!

Snackar dock till mig löftet om att få en lånebil under helgen (kostnadsfritt). Jag promenerar alltså tillbaka igen och hämtar lånebilen och försäkrar mig om att det inte ska kosta mig något extra att ha den.....

"- Tja, alltså... du behöver nog betala bensinen."

Ööhhh..... ja, självklart! Vad trodde han?!

Så nu har vi en pigg liten bil...... silvrig....... med vita urtavlor......
Ja, alltså det var ungefär så jag beskrev den när Martin undrade vad det var för någon bil vi fått låna. Nu i efterhand har jag fått veta att det är en Peugeot 207 sportmodell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0