Hemska böcker

Gästerna kom och vi fick sitta inne...men det gjorde inte så mycket. Trevligt var det i alla fall! :-)

Jossan hade med sig en "hemsk" bok som jag var tvungen att påbörja redan igår även om klockan var en bit efter midnatt.
Både hon och jag har en märklig dragning till sådana där böcker som har en fruktansvärd handling - där barn farit illa pga trafficking, pedofili, missbruk osv. Fråga mig inte varför jag läser sådan litteratur för hur illa jag än berörs av dem så fortsätter jag bara att läsa den typen av böcker.
Boken hon hade med sig läste jag ut nu på förmiddagen och den heter "När ingen annan ser" och handlar om en pojke som redan vid 4 års ålder utsätts för sexuellt utnyttjande av sin pappa. FRUKTANSVÄRT!!!! Man mår så dåligt av att läsa och kan inte riktigt förstå att det faktiskt har hänt i verkligheten och dessutom händer just nu någonstans.

En annan "hemsk" bok som jag rekommenderar är "14 år till salu". Även den är fruktansvärd och efter att jag läst den fick jag världens magknip för vad som faktiskt kan hända när som helst och var som helst!

Kommentarer
Postat av: Helena Johansson

Ännu ett exempel på en sådan bok.. Skadad. Fruktansvärd bok! Jag läste ut den på en dag.. kunde inte sluta läsa..

2009-07-06 @ 21:38:46
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Pilla

Tack för tipset! :)

2009-07-06 @ 21:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0