Jag har en fjortis-page

Idag var det dags att klippa av håret. Jag har tröttnat på det halvlånga och ville ha det ganska kort igen. Hade en annan frisör idag men "-why not?" tänkte jag.
Nu vet jag att man inte ska byta frisör i onödan om man är nöjd med den man har!

Förklarade för honom hur jag ville ha det och han började klippa. Väldigt noggrann var han så det kändes ju bra. Efter ett tag funderar jag på om han verkligen klipper det med den lutningen som jag vill ha men försöker sen intala mig själv att slappna av och lita på honom. Jag har ju förklarat och jag måste ju släppa kontrollen någongång. Att jag sen inte kan se vad som händer i håret på mig eftersom jag inte har glasögonen på mig....ja, det kan ju tyckas vara dumt.

När han är klar börjar han föna håret och fastän jag inte har mina glasögon på mig så kan jag ändå skymta ett stort (och då menar jag STORT!) fluff-hår ta form.
"- Herregud! Han fönar en page på mig - precis en sådan jag hade förr i tiden. Han kan väl ändå inte mena allvar?! Det skriker ju 80-tal om detta!"

Känner att jag börjar svälja och att jag kommer att börja gråta om jag ska tvingas gå ut från salongen i den där skapelsen som han gjort på huvudet.

"- Oj, ja, ditt hår blev ju väldigt mycket större när man fönade det." säger frisören.
"- Mhmm...." var det enda jag kunde få fram samtidigt som jag försöker få honom att ta fram plattången med hjälp av tankeöverföring.
Yes! Det funkade! Han tar plattången och säger sen att han ska klippa ur håret efter han plattat det.
*pust* En stor sten faller från mitt hjärta!

Han klipper en bra stund och med min suddiga blick så ser det faktiskt ganska normalt ut. Misströstar inte längre utan är ganska hoppfull. Den lilla vita ängeln på min ena axel räcker ut tungan till den lilla svarta på andra axeln och visar att man måste kunna lita på andra människors omdömen och att man måste ge alla en chans.

Tja..... det varar tills jag tar på mig glasögonen sen tar den lilla svarta ängeln över och hånskrattar......
HAN HAR KLIPPT EN PAGE PÅ MIG!!!!!! En sådan frisyr jag hade på 90-talet. Jag ville ju bli av med mitt halvlånga hår för att inte se så fjortis ut. Nu fick jag då istället en fjortis-page!!!!! HALLÅ?!

Tiden var ute och hans nästa kund stod redan och var beredd att inta stolen efter mig så jag kom mig inte för att säga något. Trodde jag skulle gråta när jag satte mig i bilen och ringde till Lotta för att berätta om mitt öde. Hon bara asgarvade! *hrrmmm*
OK...skitkul!!!! :-(

Ringde direkt till min reserv-frisör och hon skulle försöka hjälpa mig imorgon kl. 11.00.
Så tyvärr Tanja....det blir inget "efter-kort" förrän imorgon efter kl. 11.00 och blir det inte bra då heller så vet i sjutton vad jag ska ta mig till! Då gråter jag krokodiltårar och svär över att jag inte kan vänta och ha lite tålamod!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Vad snackar du om? Nu gäller före och efter foto. Mitt eget "kortklippta hår" växer som tusan. Det börjar bli för långt för att jag ska kunna fixa till min frisyr som var bestämt. Det är ju inte så länge sedan jag klippte mig, tycker jag iallafall. Så det är bara att plocka fram kameran och visa upp dig :-)

Kram

2009-07-23 @ 01:23:10
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0