Vita hårstrån

Har varit inne i stan för att fixa till min frissa. Fortfarande inte riktigt nöjd men nu vågar jag inte experimentera mer för vem vet hur det slutar då? Nu får det vara så här och sen tänker jag boka tid hos Frida nästa gång (min vanliga frisör).

"Problemet" som uppstod nu istället är att det fullkomligt LYSER vitt från mitt huvud. Vita hårstrån har attackerat mitt huvud och de är många!!! Till och med Martin kommenterade att det syntes mycket - t.o.m. från långt håll....då är det illa! Har varit av med pincetten här hemma så jag har ju inte kunnat dra några hårstrån på ett tag.

Nu satte jag mig i bilen direkt och åkte och köpte en ny pincett. Problemet är att de flesta vita hårstråna sitter i nacken och där är det ju lite svårt att nå själv. Hur skulle jag nu göra?

Sen kom jag på en lysande idé! :-)

"- Erik och Valter! Kom hit! Vill ni tjäna pengar?"

Man får ju inte vara dum! ;-)
Pojkarna såg nog bara pengar framför sig och insåg nog inte riktigt att det faktiskt innebar lite jobb. De drog 20 hårstrån var och tjänade alltså 20 kr var. I slutet tyckte nog Valter att det blev lite drygt för han "effektiviserade" sig en aning.....genom att ta många hårstrån på en gång.....dock majoritet svarta.

Sen hamnade pincetten hos Martin som var ganska snabb på handen. Mitt hopp står nu till att ytterligare någon vänlig själ ska förbarma sig och erbjuda sig att dra några vita.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0