Erik - min personliga tränare

Erik undrade idag varför jag inte skulle äta några kakor.

"- Nej Erik, för jag försöker äta lite nyttigare."

"- Varför det?"

Jag försökte förklara för honom - utan att köra någon skrämselpropaganda eller påverka honom i hans ätande - syftet med mitt  "nya, sunda liv".

"- Men mamma, varför springer du inte lite mer för att hålla dig i form"

Öööhhhh...?!! Var kom nu detta ifrån?!

"- Eehhh...nej Erik, jag springer inte. Mamma springer aldrig! Dels vill jag inte och dels tycker jag inte det är kul."

"- Men mamma, Jossan springer ju jättemycket och jättelångt!"

Ööhhh...ja....hon har ju för fasiken sprungit Maraton!!!! Snälla, jämför mig inte med henne!

"-Mamma! Jag vet ett jättebra sätt där du kan röra på dig och komma i form!"

*suck*

"-Mhmm....?"

"- Vi kan åka till Andy's lekland många gånger! Där rör man på sig hela tiden!"

Visste väl att det fanns en dold baktanke.... *ler*

Kommentarer
Postat av: Tanja

Killen är inte dum. Andy´s lekland? Är det för vuxna också? Jag skulle isåfall vilja besöka det om man får en bra träning av det :-)

Kram

2009-06-22 @ 22:04:13
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0