Guldfisken

Idag var det dags för klädsim på simskolan. Ellen hade packat ner jeans och en långärmad tröja. Precis lagom till det att vi parkerar bilen så utbrister hon:

"- Åh, javisst ja! Frökarna sa igår att de rekommenderade att vi skulle ha pyjamas på oss och absolut inte jeans."

Ööhhh.....!!! *suck*

Alltså ibland undrar jag vad hon sysslar med!?
Blev aningen irriterad på henne (vilket hon märkte - jag är ju inte precis otydlig i mina miner och kroppsspråk ....hehe). Men samtidigt tänkte jag att hon nu fick stå sitt kast och simma tungt i sina jeans. Min andra fundering var ju hur fröknarna tänkte......när sjutton drattar man i vattnet iklädd pyjamas? Är det inte "vanligare" med jeans i så fall?Jag kan förstå att det ska vara någorlunda lätt för dem men nu körde vi alltså tufft från början *ler*

Ellen klarade det superbra och det var en stolt tjej som 40 minuter senare klev upp från bassängen och berättade att hon nu fått bekräftat att hon även klarat "Guldfisken" (ett simmärke) :-)
Bra jobbat, Ellen! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0