Linser

Igår kom jag några minuter sent till fotbollsmatchen eftersom jag var på linsprovning. Jag skulle "lära mig" att sätta in och ta ut - tekniken alltså.

Det började med att optikern envisades med att sätta in linsen på mig....och tårarna de sprutade på mig och mascaran den rann..... folk som gick utanför glasväggen till rummet, de undrade nog vad vi höll på med. Till slut var all mascaran borta och då tyckte jag det räckte med pillande och petande i mina ögon så jag frågade om jag inte kunde få testa att sätta in dem själv. Det gick mycket bättre!
Så nu ska jag använda linserna varje dag i en dryg vecka och successivt öka på tiden.
Hittills har det känts ganska OK. Märklig känsla det där..... man känner sig väldigt bar eller naken men samtidigt väldigt fri.

Först nu har det gått upp för mig hur jag faktiskt ser ut utan glasögon. Jag har ju inte kunnat få en "klar" bild av det tidigare utan då har jag liksom stått med glasögonen halvt på sniskan och försökt kisa så att jag skulle kunna gissa ungefär hur jag såg ut utan brillorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0