Midsommar

Glad Midsommar! :-)
Man hoppades ju på en riktigt solig, varm och skön dag i går men vädergudarna hade annat i beredskap...... det blev en blandad kompott som bjöd på både solsken, blåst, regn och åska.

På förmiddagen gick jag en hundrunda med Tina på A3 och vi lyckades pricka in det fina vädet :-)
Efter hundrundan körde jag hem till pappa & Ingrid för att plocka syrenkvistar till midsommarstången. Det har nästan blivit en liten tradition att jag gör det varje år.
Förra året räckte inte grenarna riktigt så då prioriterade vi den ena sidan av stången så att den blev snygg - baksidan ville man inte titta på..... ;-)

Klockan 15 skulle vi vara hemma hos Jossan & Thomas. Som tur är så har vi ju inte så långt så om vi glömt något så var det ingen fara.
Tony, Ulrika och Dacke anslöt också och snart var alla samlade.

I år hade jag prioriterat bort midsommarkransarna som jagannars brukar göra till Ellen & Erik. Jag har de senaste åren konstaterat att de endast tas på vid den traditionella fotograferingen ...sen slängs de i ett hörn och ligger där resten av kvällen. Nej.... nu var det slut på kransarna!
Ulrika gjorde dock en krans och den fick sedan gå runt på alla barnhuvuden så att vi kunde fotografera dem :-) Smidigt och bra!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0