Möhippa

Igår var det Möhippa hela dagen! :-)
Jag har ju inte kunnat skriva någonting om alla förberedelser eftersom både bruden (Annika) och brudgummen (Anders) är flitiga läsare här på bloggen. Risken att avslöja något ville jag inte utsätta mig för så då valde jag helt enkelt att inte skriva om det överhuvudtaget. Men nu....! Nu kan jag berätta allt! :-)

Vi har träffats några gånger och med facit i hand så blev det en lyckad dag och det tror och hoppas jag att även Annika tyckte.
Vi var ju där förra lördagen och fejkade en möhippa...... dvs vi åt frukost med dem och Annika var helt övertygad om att det var dags. En mer laddad person får man leta efter......det var nästan så att man fick dåligt samvete för att man lurade henne. Efter frukosten reste vi oss och gick därifrån och där stod hon kvar.....

I går kom vi dit igen - iklädda likadana kläder som förra lördagen - men nu var Annika mer reserverad. Hon vågade nog inte ta ut något i förskott! Efter frukosten reste vi oss - och gick!! Hahaha..... stackars Annika hon visste ju inte riktigt vad hon skulle tro.
Vi gick och hämtade bilarna och kom sedan tillbaka och hämtade henne.

Färden gick sedan vidare mot Sövde - Äventyrscampen. Där åt vi lunch och sedan åkte vi linbana.
De som känner mig vet ju att jag har fruktansvärd höjdskräck! Benen blir som spagetti och jag får sådana där "nära-döden-upplevelser"! Fruktansvärt!!!

Hur som helst så chockade jag mig själv en aning genom att faktiskt ta mig uppför den där höga stegen (ca 10-12 meter) och själva färden ner var mest en njutning faktiskt! :-)

Efter det körde vi fyrhjulingar. Så himla kul!!!
Vi körde runt  på en lerig, kurvig bana men vad spelade det för roll när man var helt inne i det?!
Som avslutning lyckades jag också med bravaden att volta och slå i huvudet. Tur att det finns hjälmar! Just då var jag nog bara så uppfylld av hur kul det var så det var med ett leende som jag satte mig upp (aningen yr). Senare på kvällen började kroppen visa att den fått sig en liten smäll i alla fall...... sträckt mig på halsen och har spänningshuvudvärk och ont i käken.....men kul var det!!! :-)




Annika

Efter den leriga upplevelsen så var det duschen nästa och sen vidare mot Glimmingehus där vi gick på Sägenvandring. Kvällens mål var Handelsbaren i Åhus men vi hann att köra inom Haväng också och Annika fick måla tavlor.



Det var en toppendag! :-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Tack för en riktig toppen super dag. Allt en blivande Persson kan Önska sig

2009-06-14 @ 19:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0