Dagens lekar

När jag hämtade Ellen på fritids idag möttes jag av en sprudlande glad prinsessa som stolt visade upp sina termobyxor. Vid första anblicken undrade jag om hon tagit fel eftersom de här var mer åt det bruna hållet och hennes skulle vara rosa..... Sen insåg jag att de var rosa men marinerade i något brunt - gegga!

De hade målat med "naturfärg" på rasten och var mycket nöjda med resultatet. Log för mig själv när jag tänkte tillbaka på hur Ellen var när hon var yngre. Pryd, försiktig, och ville absolut inte skita ner sig. Fick hon en liten färgklick på sina fingrar så höll världen på att gå under.
Nu mötte jag av en totalskitig, tuff tjej med gegga långt upp på magen och som med humor och inlevelse berättade att de målat sitt "hus" samtidigt som de lekt att de varit hjärntvättade och tyckte om pannkakor och whiskey....... ööhhhh..... ja, vad ska man säga? På min tid lekte man mamma, pappa, barn eller låtades man att man var hästar........
:-)

Kommentarer
Postat av: Lena

Visst är de härliga, ungarna :-) Men det var allt en annorlunda lek, hjärntvättade och whiskey...det har inget med vår uppfostran att göra va? ;-)

Ha en go kväll!

Kram

2009-03-05 @ 20:31:49
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0