Har ni brandvarnare?!

Idag har vi haft brandinformation på jobbet. Fick nästan ångest och bestämde mig direkt för att inskaffa fler brandvarnare. Fick se en skrämmande film om hur snabbt ett rum blir övertänt! Läskigt!!!
Ett stearinljus som välter i en soffa...... efter 1½ minut är du medvetslös pga den giftiga röken. Tänk om man dessutom inte har brandvarnare i rummet..... då tar det ytterligare tid att vakna! Nu ska det upp brandvarnare både här och där i detta huset!
Jag har i ett tidigare inlägg berättat om min brandövning här hemma med barnen. Nu verkar det som om vi får uppdatera denna.

Man tänker den där klassiska tanken......... "tja, men det borde väl räcka med en brandvarnare precis utanför rummet...."
NEJ! Det räcker inte!!!
Så nu uppmanar jag ALLA till att se över sina brandvarnare där hemma!


Inskaffa!!!

Diskuterade precis med Martin hur långt det var från vårt sovrumsfönster till garagetaket. Han påstår att vi ska kunna hoppa över där ifall det brinner.......ööhhh...... det känns liiiite tveksamt för min del......! Skulle vi inte kunna köpa en sån här istället?


Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag känner igen den filmen. Visst går det fort att det ska nå den gränsen att du inte ska kunna gå in i rummet. Jimi jobbade tidigare som brandtekniker så vi har brandsläckare i var och vartannat hörn. Inte så snyggt men praktiskt om elden skulle slå till.

Kram

2009-03-09 @ 21:05:03
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0