Smider hemska planer *hehe*

Jag har insett att vi inte kommer att kunna behålla alla yngel som nu simmar runt i vår barnbassäng. Där lever de ett fridfullt och riskfritt liv med gott om mat och utan fiender......
Jag börjar alltså smida fula planer i mitt huvud och lyckas övertala Erik till att vi ska släppa ut dem i det stora akvariet *hehe*
Tanken är så klart att en del ska få möta "verkligheten" och naturen ska få ha sin egen gång...... av ca 50 yngel så kanske det blir sådär 4-5 stycken kvar..... lite mer lagom i mina ögon ;-)

Erik sitter bredvid mig när vi välter ut alla yngel i det stora akvariet...... oups.... där kom en av de större fiskarna och snappade åt sig ett yngel! Simmar omkring med det halvt hängandes ut från munnen och jag tror för ett ögonblick att Erik tänker doppa hela armen i akvariet för att rädda detta lilla ynkliga, 3 mm långa yngel. Han blir helt förtvivlad och lite smått chockad över denna "brutala" verklighet. Själv sitter jag väl mest där och småler.... *hehe*

Fler och fler yngel möter sitt öde under de första 5 minutrarna och Erik undrar och frågar mig varför de inte lyder honom när han säger till dem genom glasrutan att sluta jaga de små......?! Tja.... vad svarar man på det?

"- Den där gula fisken är absolut inte min favorit längre! Den har ju redan ätit upp två yngel!!! Dumma gula fisk! Dumma gula fisk!"

Lilla plutten.... ;-)

Kommentarer
Postat av: Tanja

Vilken elak mamma du är. Du får köpa ett större akvarium istället :-)

Kram

2009-03-23 @ 22:02:48
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0