Jäklar vilken eftermiddag

Tjohej vilken jäkla eftermiddag! Den går inte av för hackor vill jag lova!
Efter jobbet for jag och hämtade barnen för att sedan mellanlanda här hemma och äta mellanmål och hinna gå en runda med Basti och sedan byta om. Därefter körde vi vidare in till Tivolibadet och var med när Ellen var på simskola. Erik och jag satt troget och tittade på och han blev riktigt sugen på att också få vara med. Synd att platserna redan är fyllda.......
Ellen fixade det mesta väldigt bra måste jag säga. Det hon behöver öva mer på är att kunna våga slappna av och inte spänna sig när de t.ex. ska göra olika flytövningar.

Simskolan slutade 17.00... snabbt in och göra en "kattatvätt" (d.v.s. en vända inom duschen) och sedan klä sig i racerfart. Erik gör sig redo för sin fotbollsträning som egentligen börjar 17.15 och jag måste säga att jag själv är ganska imponerad av att vara på plats kl. 17.19. Men jag kan också avslöja att alla procedurer var noga genomgångna och inövade.... ;-)
Här hemma har det låtit t.ex. "- .... och när Ellen klär sig då går du och tar på dig......" eller "- ..... sen går båda två och gör det där så att det blir färdigt" o.s.v. Med andra ord så visste både Ellen & Erik vad, när och hur de skulle göra i eftermiddags. Kontrollbehov?! Tjae.....kanske det.....men det funkade ju! :-)

Erik tränade fotboll och när den slutade kl. 18.15 så var det raka vägen hem för att laga kvällsmat medan barnen hamnade i duschen. Så himla skönt när de är så stora så de fixar sådant själva!
Nu sitter de i soffan och varvar ner. De har säkert också varit uppstressade och behöver lite lugn tid innan det är sängdags.

Imorgon är det dags igen.... samma procedur fast då är det Ellens tur att träna fotboll efter simskolan. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0