Sorg i Korea

Efter vad som händer på andra sidan jordklotet just nu så har mina tankar varit borta hos min vän Hee Sun ganska ofta dessa dagar. Det är ju så svårt att veta vad som rör sig i deras tankar och hur oroliga de ev. är. Jag mailade henne igår och hon var snabb med att svara.
Visst var de oroliga men just nu sörjde miljontals människor där pga av att deras förre president tagit livet av sig i lördags. (Usch vad jag är dåligt uppdaterad på nyheterna som händer runt om i världen! Jag hade inte en aning.) Han var under en utredning och många tror att det var ett "politiskt mord". Han var otroligt omtyckt eftersom han alltid hade fredliga avsikter i det han genomförde och drev igenom.
Hee Sun menade att miljontals människor inte "hade tid" att oroa sig över vad som skulle kunna hända längre fram med Nordkorea utan sörjde istället sin fd president.

Hon skickade med några bilder....





Den fd. presidenten och hans barnbarn.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Du behöver inte ha dåligt samvete för att vara dåligt uppdaterad, jag hade inte heller en aning om deras president är död.

Kram

2009-05-29 @ 19:33:12
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0