Stackars Peter!

Igår kväll tillbringade jag större delen av min tid vid datorn. Jag sysselsatte mig själv med att plocka ut fotografier och redigera dem i bildhanteringsprogram för att sen slutligen spara dem på ett minne. Det är meningen att svärföräldrarna ska få en digital fotoram senare i dag när vi ska dit till dem och naturligtvis tillsammans med bilder på bl.a. barnbarnen.

Jag upptäckte ungefär vid midnatt att det tagit så lång tid och att Basti inte fått sin kvällsrunda. När jag släppte ut honom så for han först runt som en målsökande robot i trädgården för att sen slutligen låsa sig på sitt mål......i rabatten(!). Det var vår stackars Peter som var ute på sin nattliga promenad på jakt efter mat. Om ni undrar vem Peter är så är det vår igelkott :-)
Han bor i någon av häckarna runt vår trädgård och brukar komma och hälsa på om kvällarna.
Jag blev vansinnig på Basti - som för det första INTE får vara i rabatterna och dessutom inte skrämma Peter! Basti hoppade baklänges och kastade sig på rygg när jag skällde på honom och stackars Peter han fick väl hjärtsnörp av förskräckelse!
Eftersom Basti inte får lov att kissa i trädgården så gick vi en runda och när vi kom tillbaka hade nog Peter hittat hem igen.... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0