Kvinna - tant - kärring

Nu är alla stakar och stjärnor på plats. Mysigt :-)
Inhandlade två stjärnor på fot i dag (olika modeller). Men innan jag kom ut från affären med dem....... *suck*
Mycket folk och hagalna människor som nästan kan göra vad som helst för att få det de vill. Träffade just en sådan människa idag.

Jag letade efter en svart stjärna bland alla kartonger och konstaterade ganska snart att det inte fanns några kvar. Någon annan färg var inte aktuell för mig så jag haffade ett biträde och frågade henne. Tyvärr var de slutsålda och då frågade jag om jag kunde få köpa skyltexet. Det gick bra. Samtidigt dyker då den här kvinnan (.....tanten....kärringen.....ja, kalla henne vad ni vill) upp och säger att hon också vill köpa skyltexet.
Öööhhhh....vad tror hon egentligen?!
Tur man är snabb.

"- Jaha, men den här ska jag ha i alla fall!" säger jag. Sen tar jag stjärnan och ska precis gå.

Då fortsätter tanten:

"- Åh, men jag tycker att just den svarta är så fin."

Jag bara tittar på henne och sen går jag. Lägger inte mer energi på henne.

Kommentarer
Postat av: Chattis

Bra jobbat, låt ingen annan "kärring" få det Du vill ha. Som sagt, man står sig själv närmst

2009-11-29 @ 16:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0