25 år? Vaddå?! Det är ju jag också!

Idag fick jag mig en riktig ålderskänga rakt i nyllet!
Den här veckan har jag två lärarstudenter hos mig och i eftermiddags när vi satt och pratade så säger den ena:

"- Alltså, jag måste bara fråga. Har inte du jobbat i Knislinge?"

"- Ööhh.... jo, det stämmer. Hur kunde du veta det?"

"- Jo, jag känner igen dig så väl."

Åh, herregud, tänker jag. Har jag haft honom i skolan?

I nästa stund tänker jag att det inte kan vara rimligt. Jag menar.... han sa ju att han var 25 år och det är ju nästan jag också, så jag måste ha träffat honom i något annat sammanhang.

Han fortsätter:

"- Jo, alltså jag tror att jag hade dig i SO-ämnena."

Shit, shit, shit!!!! Jag HAR haft honom!!!!! Men han är ju 25! Det är ju nästan jag också....eller i alla fall där i krokarna. 25..... 29.....33..... tja, snart 36 vad spelar det för roll? Det är ju ungefär samma, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Chattis

TÄNK siffror är oviktiga ;) en tvåa , trea eller fyra eller så hemskt som en femma. Näe, siffror har ingen betydelse, de bara finns där.......

2009-10-19 @ 21:13:54
Postat av: Pilla

Ja, det är helt rätt Chattis! :-)

Tack, nu kan jag sova gott i natt också!

Kram

2009-10-19 @ 21:59:30
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0