Ångsterilisator

Idag var jag och Martin inne i en av stadens barnaffärer.
Vi skulle inhandla doppresent till Wilda (bara så att ni nu inte får för er en massa andra saker....... *hrmm*)
HJÄLP, vilket utbud det finns på barnartiklar nuförtiden! Nu låter det som om jag är lastgammal och har vuxna barn men jag kan lova att utvecklingen har gått framåt på bara några år!
Det finns design på allt idag tror jag att jag såg exempel på babysitterns motsvarighet till Rolls Royce.......

Kunden före oss skulle inhandla någon form av ångsterilisator. Det var en slags påse man stoppade in i micron tillsammans med lite vatten. Några sekunder där och sedan var allt man stoppat i påsen sterilt! Man kunde använde påsen 20 ggr och det fanns krysschema så att man noga kunde dokumentera hur många gånger man använt just den påsen. Som hittat - bara drygt 900 spänn!

Jaaaaa..... på min tid var höjden av sterilt när vi kokade napparna i en kastrull på spisen.


Kommentarer
Postat av: M

Läs Davids bok och gå på föreläsning om du har möjlighet det ger verkligen svar och förklaring på en hel del...

http://www.davideberhard.se/

2009-10-21 @ 17:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0