Förmiddagen

Idag hade vi bestämt att vi skulle åka upp till N Seoul Tower (eller som de kallar det här - Namsan Tower). Innan vi stoppade en taxi så gick vi inom SWS och upp på kontoret där vi träffade Shinhye. Hon gav oss lite fler tips på vad vi skulle kunna sysselsätta oss med under dessa dagar. Det finns ju så otroligt mycket att välja mellan och då håller vi ju oss egentligen bara här i närheten. Staden Seoul är ju så mycket mer än den delen som vi befinner oss i.

Taxifärden till tornet tog ca 40-45 minuter och det kostade oss ca 60 kr. Helt OK, eller hur? :-)

Bjuder på några bilder.


I taxin på väg mot tornet.








Vi hamnade mitt i någon form av procedur. Jag gillar mixen mellan nytt
och gammalt - att man kämpar för att bevara kulturen så.


Ellen och Erik var trollbundna. Det är ju sådant här jag också vill ge dem
med denna resan - inte bara det nya och moderna.


Utsikt. Idag var det dock dimmigt.





I skuggan av tornet.....


Ett avspärrningsband.


Köp en kakelplatta och föreviga er kärlek.....


....eller föreviga er kärlek med ett hänglås med ett meddelande på.












En hängig och "låg" Ellen......


..... men en desto mer fartfylld Erik!


Barnen tyckte linbanefärden var rolig och jag kan inte minnas att jag tyckte den var så läbbig! Iofs var det ju mörkt när jag var där i fjol så då kunde man inte riktigt fatta hur högt upp man var när man åkte linbanan.

Idag har det varit soligt men dimmigt. Det märkte vi speciellt när vi var uppe i tornet. Utsikten var inte riktigt som den hade kunnat vara. Men vi blev ganska nöjda ändå.
Själva platån där tornet står är en enorm mötesplats med affärer och cafeér och restauranger. Vi passade på att njuta lite av atmosfären där också innan vi åkte upp i tornet.

Lite kultur och tradition blev det också. Vi hamnade mitt i någon form av procedur där man tagit på sig de "gamla" dräkterna och marsherade framför något monument (som Erik och Ellen senare använde som klätterställning *haha*) Det var kul att de fick möjlighet att se lite av traditionerna också så att detta inte bara blir en enda stor nöjesresa som handlar och karuseller, shopping och djur. Fascinerade var de i alla fall! :-)

Ellen var trött (av tidsomställningen och av energibrist) och blev hängig. Hon matchade alla andra koreaner väldigt väl med sitt likbleka ansikte ;-)
Hann faktiskt bli lite orolig över hur det ska bli den här veckan om donnan inte behagar äta. Hon försöker verkligen så det är inte det men hon klarar helt enkelt inte av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0