Shoppingdag!

Nu var det slut på det fina vädret här och idag har det ösregnat och åskat.
Vi hade ju planerat att åka "downtown" men med det här vädret hade det inte varit någon succé. Därför tog vi tillfället i akt och tog oss en heldags shopping istället :-)
Ja alltså, inte mig emot...... och inte barnen heller eftersom de inte kom tomhänta hem.

Vi fick dock börja med att ta ut pengar eftersom de går åt som smör i solsken *ler*
Jag var lite orolig över hur svårt det skulle bli att hitta en uttagsautomat med tanke på att jag och Hee Sun åkte staden runt i fjol och letade efter en automat som accepterade utländska Visa-kort.

Jag hade en svag aning om var den där automaten fanns så jag tog med mig barnen dit direkt ....... och det funkade!!!! :-)

Vi började med att gå in i Converseaffären och inhandla 3 par skor (vi hade tidigare varit där och köpt 2 par). De tyckte nog att vi var världens bästa kunder och blev så glada när de förstod att vi skulle ha 3 par till! *skratt*

Sen shoppade jag lite kläder och barnen satt och spelade Nintendo under tiden (perfekt att ha med sig i affärerna för båda parter - jag behöver inte känna mig stressad och barnen tycker att det är helt OK).
Har hittat en klänning som jag funderar över...... får kanske ta en runda dit imorgon också.... *hehe*

Sen chansade vi och tog tunnelbanan till Tecno Mart där jag köpte min Ipod i fjol till ett mycket bra pris. Det är ett stort varuhus med bara elektroniska prylar. Vill man så kan man leta riktigt bra priser här men då måste man ha tålamod och tid. Då får man gå från ställe till ställe i flera våningar och bara pruta. Det hade passat dig pappa! :-)
Idag gjorde vi en ganska snabb affär men till ett helt OK pris tycker jag.

Hela shoppingdagen avslutades i den gigantiska leksaksaffären igen. Då kånkade jag nog redan runt på 10kg och armarna hängde nere vid knävecken. Erik lyckades naturligtvis hitta nya Bakugan (18-pack!!!) och Ellen hittade en ny serie små figurer som jag hittills inte sett i Sverige.

Sen ville jag bara hem! Taxifärden tog nog 50 minuter pga trafikstockningar och både Ellen & Erik hann somna. Det blev den dyraste färden hittills den här veckan - 65kr.

Nu har vi käkat nudlar och barnen sitter och leker med sina leksaker. Det kommer nog att bli en kväll på rummet.


Mer pengar!


Techno Mart


Ellen och Erik har köpt  Mp3-spelare.


Börjar bli trötta efter en hel dags shopping.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken tur att ni inte hade fullt i resväskorna när ni flög dit så ni får hem allt som ni handlar. Där är ganska billigt eller?



jättekul att läsa vad ni gör om dagarna.Hälsa rik och Ellen.

2009-10-31 @ 10:40:28
Postat av: Pernilla

Oj Hälsa Erik och inte rik. Som det kan bli

2009-10-31 @ 10:41:53
Postat av: Pilla

Hej Pernilla!

Ja, just nu håller jag på att "provpacka" för att se om allt kommer med ;-)

Ser ut som ett bombnedslag just nu på rummet.

Hoppas allt är bra med dig!

Kram

2009-10-31 @ 11:40:16
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0