Duntäcke

Hösten är här och innan vi vet ordet av så har vintern kommit. Automatiskt så sjunker temperaturen och jag som gärna vill ha varmt och gött inomhus börjar nu förvandlas till en "kyllehöna". Jag fryser om kvällarna och sveper in mig i både fleecefiltar och täcken. Det värsta är ju när man ska krypa ner i sängen och lakanen och täcket är iskallt. :-(

I år har jag bestämt mig för att inskaffa ett hederligt duntäcke. Jag har haft ett duntäcke tidigare men det var värdelöst eftersom det bara var sytt i våder på längden. Om man råkade rista till täcket så låg sedan allt dunet nere vid fötterna i en stor klump. Det gick liksom aldrig att få det jämt fördelat *suck*

Nu har jag haft ett "vanligt" täcke som räckt gott och väl under sommarmånaderna.
Tänkte ta en duntäcks-spanar-runda idag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0