En förmiddag i hundens tecken

Hela förmiddagen har gått i hundens tecken. Jag och Basti körde ner till brukshundsklubben för att lägga spår och träna lydnad. Sen ville jag ju såklart kolla att han inte "flippade" och förknippade platsen med den där mystiska doften.
Han var ganska ofokuserad när vi tränade lydnad och ville gärna sniffa och var lite "stirrig". Kände att jag bara blev irriterad och jag ville ju att det skulle vara ett positivt minne som vi lämnade idag så efter ca 1 timme så tog vi spåret istället och DÅ blev det minsann fart på honom. Han visar verkligen att han gillar det och var han ofokuserad tidigare så var han till 110% fokuserad nu :-)

Jag hade lagt ett ganska långt spår med flera olika vinklar. Han tog alla pinnar och gjorde bra ifrån sig - kul!

När vi var klara så kom Tina och då tränade vi lite Agility. I slutet var Basti så trött att man kunde se att allt snurrade runt i skallen på honom *haha*
Avlutningsvis så körde vi till skogen och gick en runda.

Behöver jag säga att Basti är helt slut? :-)

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN BASTI! HELA 3 ÅR.

Önskar ATLAS med familj

2009-11-19 @ 09:04:12
Postat av: Johanna

GRATTIS på födelsedagen Basti. Nu är vi 3 år och börjar bli stora. Grattis till alla i M-kullen! Hoppas ni har en underbar dag med en massa god mat och tårta!

Många kramar Atlas med familj

2009-11-19 @ 09:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0