Erik kommer att tragga ihjäl mig......

Nu är vi framme och sitter just nu på vårt rum och "tar igen oss" lite efter dagens strapatser.
Tänkte ta det från början......

I går morse körde vi till Kastrup och Martin var med och vinkade av oss. Det kändes lite märkligt att han inte skulle med men det visste vi ju om och samtidigt måste jag nog erkänna att jag såg fram emot utmaningen att åka till andra sidan jordklotet ensam med barnen :-)

Erik var toppad redan direkt på morgonen och jag kan meddela att det fortfarande inte lagt sig. Den ungen kommer att tragga ihjäl mig innan denna vecka är slut! ;-) Munnen går konstant på honom och han har återigen förvandlats till en duracellkanin som hoppar och studsar fram. Han har redan hunnit hoppa och studsa fram på olika flygplatser och på Seouls trafikerade gator *pust*

Den långa flygtrippen från Helsingfors till Sydkorea gick otroligt smidigt. Barnen var superduperduktiga och var snälla som små ljus och tyckte det var toppen. Dels fanns det ju både filmer och spel att välja mellan, sen hade de ju sina egna grejer med sig och dessutom fick de massor av grejer på planet av flygvärdinnorna.

Mycket sömn blev det däremot inte. Barnen har väl snittat på ca 3½ timme och själv körde jag intervaller. Inte illa va? Att kunna köra sömn-intervaller *haha*
Det fanns en del bebisar med på planet som avlöste varandra med att skrika..... och då menar jag inte det lilla skriket! Jag insåg att jag fick ta den där sömnen en annan gång.

På flygplatsen i Korea (Incheon) stod Hee Sun och mötte oss :-)
Hon är ju bara för go! Kändes så skönt att kunna släppa allt för en stund och bara låta henne ta över. Hon fixade bussbiljetter och visade vägen. Koreanerna har fortfarande inte bättrat på sin engelska sedan i fjol ;-) Om man jobbar som bussbiljettsförsäljare på en stor flygplats ....... borde det då inte vara på sin plats att kunna lite engelska?

Vi kom fram till stället vi ska bo på (SWS Guesthouse) och la bara in grejerna på rummet. Sen träffade vi tjejerna på kontoret och det blev rena rama kramkalaset. Fick även träffa en kille från USA som varit med på "Welcome home 2009" och som kom från USA.
Shinhye (min kontaktperson på SWS) berättade att Alex från USA (som var här i fjol med mig) var här nu och studerade koreanska. Hon ville att vi skulle träffas allihop igen och äta något tillsammans. Kul! :-)




I väntan på planet......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0