Fläskpannkaka

Idag blev det fläskpannkaka till kvällsmat. Vi har bara haft det en gång tidigare och det var innan barnens tid. Det var när jag och Martin bodde i lägenhet och fråga mig inte hur vi gjorde men det blev liksom aldrig någon fläskpannkaka av det.
Jag tror den stod inne i ugnen en timme - eller mer - men ändå stelnade den inte! Den var verkligen en katastrof! Jag vägrade att ens smaka den men Martin tvingade sig själv att trycka ner några tuggor. Efter det lovade vi varandra att vi aldrig mer skulle ge oss på fläskpannkakor.

Nu har det då gått sådär 12 år sedan dess och jag vet inte om äggen har förändrats eller om recepten har "fixats till" men hur som helst så blev det ett lyckat försök ikväll! :-)

För att verkligen veta om det var godkänt så hade vi bjudit in Elina (Ellens kompis) som älskar fläskpannkaka. Hon om någon skulle nog kunna bedöma om den smakade OK.
Ett leende på hennes läppar och Martin förstod att han lyckats.

Kommentarer
Postat av: Josefine

HAHAHA, Jasså det var därför ni ringde och frågade om Elina ville äta fläskpannkaka hos er!? ;-)



Fläskpannkakan blev helt klart godkänd, lika god som vår blev betyget :-)



Jag var mest rädd att ni andra inte skulle få någon mat ;-)Elina fullkomligen ÄLSKAR fläskpannkaka!



Så lite som hon annars äter....



Ha en skön kväll! KRAM

2009-10-05 @ 19:57:51
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0