Jag väljer en gubbe som ser snäll ut

Alltså alla dessa taxichaufförer!
Det är små gulliga gubbar som ser så otroligt prydliga och ordentliga ut på sina licenser. Jag brukar spana efter chaufförer som ser snälla ut och vinkar till mig dem. Lediga taxibilar finns det ju överallt och det är snarare så att det är de som jagar oss.

De pratar ingen engelska men tror tydligen att alla kan förstå koreanska. Nu anstränger jag mig inte ens till att prata med fullständiga meningar för det bara förvillar mer än hjälper. Enstaka ord är det som gäller (inte precis det man lär ut i skolan).
Chaufförerna vill dock ändå gärna ha igång ett samtal och fastän man hela tiden skakar på huvudet eller påpekar att man pratar engelska så ger de inte upp. De håller på att upprepa samma korenaska replik eller mening gång på gång i hopp att jag tillslut helt plötsligt ska förstå vad de säger som om ett under hade skett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0