Koreansk mat - mums!

Hee Sun hade planerat att vi skulle äta på en ganska känd restaurang som serverade typisk koreansk mat.
Jag hade förberett barnen på detta under hela eftermiddagen och sagt att vad som än dukades fram så var de tvungna att provsmaka.

Väl framme så var det kö för att komma in. Vi väntade ca 20 minuter sen fanns det plats för oss.
Vi beställde in bulgogi vilket innebär kött, ris, sås och grönsaker ihopblandat.
Att blanda ihop saker (som går att äta) är ingen hit när man heter Ellen och Erik så jag bad Hee Sun att beställa det var för sig och att vi själva skulle kunna blanda om vi ville.

Åh vad gott!!! Detta är min favoriträtt när det gäller den koreanska maten! Naturligtvis fanns det inga gafflar eller knivar utan det blev pinnar och sked. Barnen fixade det bra. Både Ellen & Erik körde den aggressiva taktiken - att liksom spetsa all mat på en pinne.... ungefär som om de försökte döda biten innan de stoppade in den i munnen *skratt*

Båda tyckte det smakade helt OK. Köttet var jättegott och sen fanns det ju GURKA!!! :-)
Innan jag hade hunnit räkna till 3 så hade nog Erik roffat åt sig och svalt de flesta gurkskivorna. Ellen som inte brukar vara någon grönsaksälskare var sedan snabb och tog de resterande *haha*

Efterrätten tog vi sedan på ett fik bredvid. Där beställde vi in yoghurtglass, choklad. te och kaffe. Jättemysigt! :-)
Jag tror aldrig att jag ätit yoghurtglass. I alla fall inte sån här! Så otroligt god!!!! Med mandelflarn till..... mmmm!


 I väntan på att få komma in på restaurangen.


Ellen och Hee Sun undersöker dagens fynd.




Glömde ta kort på maten..... ni får nöja er med ett "efter"-kort.




Nu diskuteras det chokladsmak.


Mmmm..... yoghurtglass!!!


Erik gillade inte den!


3/4 av familjen Olofsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0