Miffo i mössa

Japp, då var duntäcket inhandlat och jag ser redan nu fram emot att gå och lägga mig ikväll :-)
När vi ändå var ute och körde passade vi på att shoppa lite ditten & datten också. Martin fastnade för en vinterjacka så nu kan vi stryka det från listan också.

Själv är jag i behov av en ny mössa. Mössa är inget som passar mig och min skalle men ett nödvändigt måste vissa dagar då det är riktigt kallt ute. Saken är den att jag ser ut som ett litet miffo i varenda mössa jag provar. Alla andra verkar passa i dessa stickade och mönstrade verk men min skalle är helt enkelt inte skapt för att bära en sådan.
Mössan jag hade i fjol går under "fårmössan". Det är Martin som döpt den till det. En stickad fluffig sak som egentligen är skitful men ack så skön.
Idag passade jag på att prova lite olika modeller och hittade tillslut en grå mössa. Den får helt enkelt duga i år. Hittade matchande tumvantar till också.
Huvudsaken är egentligen att mössan inte kliar.


Kommentarer
Postat av: tina

Kommer det någon bild, eller?

Jag behöver också en ny mössa.

2009-10-11 @ 19:40:11
Postat av: Pilla

No, ingen bild.

Däremot kan du få se mig live någon kall dag. :-)

2009-10-11 @ 20:19:04
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0