Spår

I förmiddags åkte jag ut och spårade med Basti. Eftersom det pågår älgjakt i skogarna så var det säkrast att hålla sig på öppen mark - inte mig emot *hehe*.
Åkte ut till A3 där det ligger öppna fält omgärdade av stengärden. Alltså ganska svårt att gå vilse där = passar mig alldeles utmärkt.

Tydligen fler än jag som var på spårhumör idag. Många av fälten var redan ockuperade av hundar och männsikor men jag lyckades hitta ett fält som jag kunde "lägga beslag på".

Han tog alla pinnarna och det var väl ett helt OK spår tyckte jag. Lite hjärngympa för honom. Under tiden spåret låg och vilade så passade vi på att träna lydnad. Det gick jättebra och jag känner att vi verkligen är motiverade! :-)

Tina mötte upp oss och vi tog en långrunda med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0